Mijn favorieten

Verkoper

HOE GAAT DAAN MAKELAARDIJ TE WERK BIJ DE VERKOOP VAN UW WONING?

Op basis van onderstaande stappen DAAN makelaardij u begeleiden bij het verkopen van uw woning.

Stap   1: Kennismaking met de makelaar en opname van de woning.

Het begint natuurlijk allemaal met een uitgebreid informerend kennismaking gesprek, waarin u met ons uw wensen en verwachtingen bespreekt. De makelaar neemt tijdens dit bezoek uw woning goed op.

Stap   2: De verkoop strategie en vraagprijs wordt geadviseerd.

De makelaar brengt na het kennismakingsgesprek en een uitgebreid onderzoek een vrijblijvende en kosteloos waarde advies uit en stelt een verkoopplan op. Dit geeft u als verkoper een duidelijk en helder beeld over de dienstverlening.

Stap   3: De opdracht tot dienstverlening.

U heeft besloten om uw woning met DAAN makelaardij te gaan verkopen. Een uitstekende keuze! Alle zaken en afspraken die we met u hebben gemaakt zullen we nu schriftelijk vastleggen in een opdracht tot dienstverlening. Na het ondertekenen van deze opdracht tot dienstverlening en het aanleveren van de noodzakelijke gegevens kunnen wij nu van start gaan met de daadwerkelijke verkoop!

Stap   4: Uitgebreide fotosessie.

Om uw woning zo goed mogelijk te kunnen presenteren, is het natuurlijk noodzakelijk om mooie plaatjes te maken voor de website, de brochures en eventueel ander promotiemateriaal.

Stap   5: Presentatie op onze website en de diverse andere sites.

Uw woning zal gepresenteerd worden op onze eigen website, DAANmakelaardij.nl. Verder is er de mogelijkheid om de woning te promoten op diverse websites zoals o.a. Funda.nl, Jaap.nl en huislijn.nl. De makelaar zal de mogelijkheden met u bespreken tijdens het kennismakingsgesprek.

Stap   6: Plattegrond, brochure en overige media worden gemaakt.

Naast het te koop aanbieden van uw woning middels een tuinbord, driehoeks-bord of raambiljet, zal er een presentatie van de woning worden gemaakt in de vorm van een digitale-brochure. Waarom wij geen “tastbare” brochure maken? Het scheelt papier, en dus bomen.

De ervaring is dan de potentiële kandidaten uw woning op internet vinden, waar zij alle informatie kunnen krijgen. Deze informatie houden wij up-to-date!

Stap   7: Potentiële kopers/zoekers worden actief benaderd.

Naast de plaatsing op de diverse internetsites, gaan we actief op zoek naar kandidaat-kopers doormiddel van promotie via social media. Daarnaast stelt DAAN makelaardij haar netwerk van woningzoekende en makelaars uiteraart op de hoogte van uw woning. 

Stap   8: Bezichtigingen vinden plaats. Na afloop een uitgebreid verslag.

Wanneer een potentiële koper uw woning wilt bezichtigen, neemt DAAN makelaardij direct contact met u, om een afspraak in te plannen. Tijdens de bezichtiging is het de bedoeling dat de woning netjes en toonbaar is (zie verkooptips). Daarnaast is het van belang dat een kandidaat koper in alle rust uw woning kan bewonderen. De ervaring is, dat kijkers het moeilijk vinden om zich uit te laten over hun ervaring met de woning, wanneer de verkoper aanwezig is. Helaas moeten wij u daarom vragen om even uw woning te verlaten, wanneer wij met de potentiële koper de woning komen bezoeken. Na de bezichtiging brengen wij u natuurlijk op de hoogte van de eerste reactie van de kijker.

Stap   9: DAAN makelaardij belt de kijker op voor zijn/haar reactie.

Indien wij binnen 2 dagen nog niets hebben vernomen van een potentiële koper, met wie wij de woning hebben bezocht, nemen wij contact met hen op. DAAN makelaardij houdt u natuurlijk op de hoogte van de verdere vorderingen met de kandidaat.

Stap 10: Er wordt een bod uitgebracht.

DAAN makelaardij voert namens u de onderhandelen, met de potentiële koper, over de koopsom en overige verkoopcondities, met als doel de beste verkoopprijs te realiseren. U zult altijd op de hoogte blijven van de onderhandelingen, elke stap wordt met u besproken en overlegd.

Stap 11: DAAN makelaardij maakt de koopakte op.

Nadat er overeenstemming is bereikt over de koopsom en de voorwaarden legt DAAN makelaardij dit vast in een koopakte. Deze koopakte geeft de rechten en plichten van zowel de koper als de verkoper weer. De akte wordt eerst met u besproken en ondertekend waarna een afspraak met de koper wordt gemaakt. Nadat alle partijen hebben getekend verzorgt DAAN makelaardij de administratieve afwikkeling van de koop.

Stap 12: De koopakte gaat naar de notaris.

Beide partijen ontvangen een kopie van de getekende akte en het origineel wordt naar de notaris verstuurd ter voorbereiding van de overdracht. In de tijd liggende tussen het ondertekenen van de koopakte en de overdrachtsdatum houdt DAAN makelaardij u van elke ontwikkeling op de hoogte. Zodra de notaris het definitieve tijdstip voor de overdracht heeft vastgesteld, wordt er een tijdstip ingepland met u en de koper voor de eindinspectie van uw woning.

Stap 13: De eindinspectie voor oplevering aan koper vindt plaats.

Tijdens de eindinspectie wordt de woning voor de laatste keer geïnspecteerd en wordt nagegaan of alle partijen de gemaakte afspraken zijn nagekomen. Tevens nemen wij samen met u de meterstanden op, welke u door dient te geven aan de Nutsbedrijven.

Stap 14: Samen bezoeken we de notaris.

Na de eindinspectie rest nog de overdracht bij de notaris. Naar dit moment hebben we toegewerkt, de akte van levering wordt getekend door u en de kopende partij, en u mag de sleutels overhandigen aan de nieuwe eigenaar! DAAN makelaardij gaat uiteraard met u mee en feliciteert u graag naderhand met de verkoop van uw woning!

Stap 15: Nazorg door DAAN makelaardij.

Ook na de overdracht bij de notaris staat DAAN makelaardij voor u klaar. Niet alleen om te horen hoe tevreden u bent over de dienstverlening, maar ook als u bijv. de meterstanden kwijt bent of wanneer de nieuwe bewoner gestuit is op een mogelijk gebrek.


DAAN MAKELAARDIJ BIEDT EEN FULL-SERVICE DIENSTVERLENING AAN VAN A TOT Z!

Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring
Persoonsgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring